graphics graphics graphics Go to Home page


Logboek 2009

balkje

November

25 november 2009

De foto's van Veendam zijn beschikbaar. De beurs is soepel verlopen. Geen storingen in de modules, het materiaal en DCC. Kortom, lekker ontspannen rijden.

12 november 2009

Tja, soms heb je pech en blijkt de opstelling die je bedacht had net niet te passen. In het geval van Veendam (21 en 22 november) is dat een slordige 4 centimeter... Dit verschil is te groot om met enige druk te overbruggen en daarom maar een mini-module gemaakt. Deze module is dus 4 cm lang en 50 cm breed.

Lockhart Junction is ondertussen voorzien van spoor, hardschuim en de eerste latex laag. In december zal de bedrading worden aangelegd zodat hij getest kan worden. Hierna zal toch eerst de aandacht besteed moeten worden aan Mayville. De winkels moeten nu toch echt van een interieur worden voorzien zodat je er tijdens OnTraxs tenminste niet leeg in kijkt.

Oktober

17 oktober 2009

Een eerste blik op het volgende project, Lockhart Junction. Dit word een junction met een crossover tussen de beide sporen en een team track. Het geheel bestaat uit twee modules van 1 meter. Beide modules kunnen ook als rechte module worden gebruikt. Hiervoor wordt er voor de teamtrack module een speciaal segmentje van 20 cm gemaakt zodat ook deze module een standaard fremo kopschot heeft. Een eigen pagina en uiteraard het ontwerp volgen nog.

Naast dit projectje moet er aan Mayville ook nog het nodige gebeuren. Want na Rodgau zal deze set tijdens Ontraxs-2010 zijn Nederlands show debuit maken.

September

25 september 2009

De foto's van de 2e US convention in Rodgau staan online en kunnen op Fremo meetings worden bekeken. Alle modules waren toonbaar en dat was het belangrijkste doel van de afgelopen zomer.

Dit najaar ga ik me herorienteren. Naast mijn eerste maatschappij (Union Pacific) komt er een tweede bij namelijk de "Southern". Dit betekend dus een verbinding tussen de westkust en oostkust... Gelukkig zijn mijn modules redelijk groen, dus dat maakt het eenvoudiger om e.e.a. te combineren.

16 juli 2009

De foto's van de jaarlijkse Fremo bijeenkomst (5 en 6 juli 2009) staan online en kunnen op Fremo meetings worden bekeken. De rest van de zomer ga ik besteden aan het klaar maken van de modules voor Rodgau. Dit betekend voor het afmaken van Mayville zodat deze redelijk toonbaar is.

11 juni 2009

De feedmill begint al een beetje vorm te krijgen. Op de foto lijkt hij al redelijk af, maar het dak en de opbouw moet nog worden geverfd

2 juni 2009

Alle huizen op Mayville zijn ondertussen geschilderd en voorzien van een voorlopig kruis aan de binnenkant van zwart karton. Dan kijk je er niet zo makkelijk doorheen. Voor de extensie is de juiste industrie ook gevonden, een graan verwerker (diervoeder menger) . Op Lone Tree Yard is een tank geplaatst zodat er naast zand nu ook diesel kan worden getankt. Dit creeert hier ook weer een wekelijkse lading om te brengen en halen.

Maart

16 maart 2009

We zijn anderhalve maand verder en nog steeds ben ik aan het schilderen met de huisjes. Het schiet dus nog niet zo op. Wel is in de tussen tijd een tweetal digiboxen gemaakt voor de Digitrax SuperChief en Zephyr centrales. Op de vereniging loopt een bochtmodele (2 stuks) project. Hierdoor heb ik straks de beschikking over twee 45-graden modules. De H0 tak bij de PH&LF Railroad Association volgens de US Fremo-HO normen begint vorm te krijgen. De eerste bestelling gaat bijna de deur uit. Kijk voor de vorderingen op het Amerikaanse modelbouw forum in de sectie H0.

Februari

3 februari 2009

Voor de schermen is het rustig, maar achter de schermen gebeurd er het nodige. Zo ben ik nog steeds bezig met het schilderen van de huizen. Gelukkig schiet dit redelijk op. Maar verder ben ik druk met het meehelpen aan GilaRiver en het helpen bij het oprichten van een H0 tak bij de PH&LF Railroad Association volgens de US Fremo-HO normen.

Top of page


balkje